LUZ rozpoczyna starania o ILS II kategorii

9
2067

Port Lotniczy Lublin ogłosił pierwszy przetarg na inwestycje, dzięki której w przyszłości podniesiony zostanie system ILS do kategorii drugiej. Jak donosi serwis Rynek Infrastruktury

Przetarg, o którym mowa jest przetargiem nieograniczonym i dotyczy zaprojektowania i wykonania instalacji elektrycznych, kanalizacji kablowej, sterowania oraz oprogramowania przystosowujących świetlny system pomocy nawigacyjnych w Porcie Lotniczym Lublin do wymagań kategorii II.

Zakończenie prac planowane jest na 1 lipca 2016 roku. Obecny system ILS funkcjonujący na lubelskim lotnisku umożliwia lądowanie, gdy widzialność jest nie mniejsza niż 550 metrów. Przy drugiej kategorii uzyskuje się możliwość lądowania przy widzialności co najmniej 300 metrów.

9 KOMENTARZE

    • Takie drogi kołowania są, bo samolot jakoś na tą płytę wjeżdza;). Ale zapewne chodziło o rownoległe drogi kolowania, które nie są wymagane. Infrastruktura poza drobnymi poprawkami jest gotowa na cat II w PLL Lublin.

  1. Bardzo dobrze, że się za to zabrali. Modlin już ma od jakiegoś czasu. Mając na względzie to, że WIZZ otwiera bazę, nasze lotnisko powinno już myśleć o tym, że złe warunki atmosferyczne mogą narobić sporo zamieszania. Cieszę się, że port lotniczy chce podwyższyć kategorię ILS.

    • Też tak uważam, skoro ma być baza podwyższenie poziomu ILS do kat2 powinno już od dawna być priorytetem, tak jak to robi taki Rzeszów. Wyobraźmy sobie że akurat tej jesieni czy zimy będzie dużo dni ze słabą widocznością, Wizzair musi przekierowywać te loty pewnie do Warszawy, ponosi ogromne koszty z tym związane, przy nie zbyt zadowalającym obłożeniu i co wtedy. Może powiedzieć że baza w Lublinie mu się nie opłaca. A wtedy to źle się skończy dla tego lotniska.

      • spokojnie – jesli Wizz podjal taka decyzje i podpisane zostaly stosowne umowy to kilka przekierowan nie doprowadzi do zamkniecia bazy. Prosze pamietac iz nawet posiadanie ILSa cat II nie gwarantuje ze nie bedzie przekierowan

        • Pewnie byłyby przekierowania ale totalna rzadkość, przy ILS 2 może jedno albo dwa, a przy ILS kat 1 może się zdarzyć do kilkunastu przy pechowym okresie jesienno zimowym. A co do umowy, to zawsze po analizie finansowej umowę można rozwiązać . Więcej na tym straciłby port Lublin niż Wizzair.

          • Przy cat I u nas tez przekierowania sa rzadkoscia. To idiotyczne naglasnianie w mediach kazdego przekierowania wyrobilo wsrod ludzi zdanie, ze LUZ jest tutaj szczegolnie narazony, a jest wrecz przeciwnie. Po za tym bazy w we WRO, KRK, KTW, POZ, GDN od lat funkcjonuja przy cat I.

            Jasne, ze cat II polepszy sytuacje, ale nie przesadzajmy z tym, że kilka przekierowac mozezmienic decyzje przewoznika o utworzeniu bazy. Wystarczy spojrzec co sie dzieje w KRK na jesieni. Przekierowania ida w setki, a jakos linie nie uciekaja do pobliskiego KTW ze swietnymi warunkami pogodowymi.
            Tutaj najbardziej liczy sie potencjal, sprzedaz biletow.
            Inna sprawa gdyby ILS zupelnie nie bylo, ale cat I daje juz sporo w porownaniu do DVOR.

          • zgadzam sie calkowicie – wystarczy przeliczyc jaki jest koszt 1 przekierowania dla linii a koszt podniesienia ILSu do II cat

Leave a ReplyCancel reply