Port Lotniczy Lublin podsumowuje rok

0
1608

W 2018 roku Port Lotniczy Lublin obsłużył ponad 455 tys. pasażerów, realizując tym samym założony plan. Był to najlepszy wynik w historii lubelskiego lotniska, o 6 % lepszy od roku poprzedniego. Sukcesem okazało się krajowe połączenie do Warszawy, które umożliwiło pasażerom komunikację z największymi ośrodkami miejskimi w Polsce, ale także zwiększyło znacznie dostępność oferty kierunków międzynarodowych.

Rok 2018 obfitował w wiele wydarzeń ważnych dla naszego lotniska. Zarówno pozytywnych, jak uruchomienie dogodnych połączeń przesiadkowych do Warszawy i zapowiedź zwiększonej częstotliwości lotów na tej trasie, zapowiedź uruchomienia połączeń do Antwerpii, czy zwiększenia liczby lotów do Londynu, ale też negatywnych, jak zmiana sposobu obsługiwania tras przez Wizz Air oraz związane z tym zawieszenie funkcjonowania bazy operacyjnej i niektórych kierunków. Miniony rok przyniósł nam rekordowy wynik. Nasze lotnisko jest jednym z kilku przykładów udanego startupu w branży lotniczej w Europie w ciągu ostatnich 10 lat i jedynym obsługującym aglomerację regionalną a nie stołeczną mówi Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin.

W 2018 roku wykonano 5 283 operacji lotniczych. Najlepszym miesiącem był sierpień, kiedy z lotniska skorzystało blisko 44 550 osób. Dużym zainteresowaniem cieszyło się także wakacyjne połączenie do Bułgarii obsługiwane przez linie lotnicze Small Planet od 19 czerwca do 7 września. Na tej trasie obsłużono blisko 6,5 tys. podróżnych.

W 2019 roku będziemy odczuwali negatywne skutki zmian w siatce połączeń, dlatego spodziewamy się spadków w pierwszym i drugim kwartale tego roku. Później jednak sytuacja powinna się stopniowo poprawiać i prognozujemy ruch na poziomie zbliżonym do wyników z 2018 rokudodaje Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Poprzedni artykułCharytatywna sprzedaż kalendarzy Portu Lotniczego Lublin
Następny artykułNoworoczny konkurs na Facebooku

Leave a Reply