ILS cat II gotowy w praktyce do działania

1
2015

Bbom2brIMAEpgQ4Jak donosi Dziennik Wschodni w Porcie Lotniczym Lublin zakończyły się testy praktyczne systemu ILS kategorii drugiej. Jego zadaniem jest wspomaganie lądowania samolotu w warunkach ograniczonej widoczności.

Z jego zastosowaniem możliwe będzie precyzyjne podejście wg wskazań przyrządów i lądowanie przy:

a) wysokości decyzji mniejszej niż 60 m (200 stóp), ale nie mniejszej niż 30 m (100 stóp); oraz

b) widzialności na drodze startowej nie mniejszej niż 300 m.

Od strony technicznej ILS zainstalowany w Porcie Lotniczym Lublin spełnia już wymagania drugiej kategorii. Musimy tylko dopiąć formalności – mówi nam Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy PAŻP. O dokładnym terminie jednak nie jest w stanie powiedzieć.

Oficjalny wniosek o certyfikację został złożony na początku lutego. W tym miesiącu ULC ma przeprowadzić na lotnisku audyt. Po nim trzeba będzie jeszcze poczekać na opublikowanie stosowanych zmian w AIP, czyli zbiorze zarządzeń lotniczych.

O tym jak wygląda lądowanie przy minimalnych warunkach pracy systemu ILS cat II możecie przekonać się oglądając następujący filmik :

1 KOMENTARZ

Leave a ReplyCancel reply