Z jego zastosowaniem możliwe będzie precyzyjne podejście wg wskazań przyrządów i lądowanie przy:
a) wysokości decyzji mniejszej niż 60 m (200 stóp), ale nie mniejszej niż 30 m (100 stóp); oraz
b) widzialności na drodze startowej nie mniejszej niż 300 m.
Od strony technicznej ILS zainstalowany w Porcie Lotniczym Lublin spełnia już wymagania drugiej kategorii. Musimy tylko dopiąć formalności – mówi nam Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy PAŻP. O dokładnym terminie jednak nie jest w stanie powiedzieć.
Oficjalny wniosek o certyfikację został złożony na początku lutego. W tym miesiącu ULC ma przeprowadzić na lotnisku audyt. Po nim trzeba będzie jeszcze poczekać na opublikowanie stosowanych zmian w AIP, czyli zbiorze zarządzeń lotniczych.
O tym jak wygląda lądowanie przy minimalnych warunkach pracy systemu ILS cat II możecie przekonać się oglądając następujący filmik :
i to dobra wiadomość, tak się zastanawiam czy w jesieni już będzie ILS II kat czy może zimą