Lot z Londynu przekierowany

8
2480

W dniu dzisiejszym doszło do przekierowania lotu FR9524 linii Ryanair z Londynu Stansted. Pomimo kilkukrotnych prób podejścia do lądowania silny wiatr oraz warunki ograniczające widoczność spowodowały, iż pilot podjął decyzję o przekierowaniu na lotnisko w Rzeszowie.

ryr_stansted

Poprzedni artykułCzarne chmury nad Dublinem
Następny artykułKilka słów na temat przekierowań

8 KOMENTARZE

  1. W Krakowie lądują Ryanair, Lufthansa, Easyjet ….. z wiatrem, przy silniejszym wiejącym od wschodu (powyżej 13 kt) i przy gorszej widoczności (w Lublinie było 13 kt), wystarczy pośledzić fr24, tam też jest ILS kat1 podejście od wschodu, a w Lublinie polata na wysokości 2 km i odlatuje. Jakby to był Wizzair przynajmniej spróbowałby podejścia od strony ILSa (już był taki przypadek podchodził Wizzair chyba 3 razy z wiatrem, nie udało się ale próbował). Poza tym kiedy przekierują jakiś samolot do Lublina, jesienią był dzień kiedy w Lublinie była piękna pogoda a nad Warszawą była mgła niepozwalająca lądować nawet przy ILS 2, przekierowywano samoloty do Krakowa, Rzeszowa, Katowic, gdzie nie było tak dobrej pogody jak w Lublinie. Lublin omijano szerokim łukiem.

  2. przy takich warunkach właśnie Ryanair wylądował w Rzeszowie bez ILSa:
    Lokalizacja: EPRZ Rzeszów Jasionka
    Czas: 19:30 UTC
    Średni kierunek wiatru: 100 °
    Średnia prędkość wiatru: 15 węzłów
    Widzialność: 8 kilometrów
    Opad: śnieg
    Intensywność: słaba
    Pierwsza warstwa chmur: 1/8 do 2/8, wysokość podstawy 1000 FT
    Druga warstwa chmur: 5/8 do 7/8, wysokość podstawy 3000 FT
    Temperatura powietrza: -7 °C
    Temperatura punktu rosy: -8 °C
    Ciśnienie QNH: 1006 hPa
    Stan drogi startowej:
    Wskaźnik drogi: 27
    Rodzaj pokrycia drogi: ubity lub zwalcowany śnieg
    Rozległość zanieczyszczenia drogi: mniej niż 10% drogi startowej zanieczyszczone (pokryte)
    Głębokość pokrycia drogi: brak danych
    Współczynnik sczepności / hamowanie: hamowanie dobre
    Czy w Lublinie były gorsze? Czy pilot był gorszy?

  3. Przypadkiem widziałem jak samolot krążył nad Lublinem, on w ogóle nie próbował lądować. To jest bardzo dziwne, może komuś na tym zależy.

  4. Pilot Ryanair powinien obejrzeć lądowanie Wizaira 28,01 nawet radar nie zdążył z przyziemieniem, i po wylądowaniu bez nawrotki.

    • zgadzam się z tobą Wizzair próbuje lądować, jak widzi że nie wyjdzie odlatuje, a Ryanair przyleci zrobi kilka kółek i odlatuje. W tym przypadku jakie były próby podejścia do lądowania, żadne. Nie obniżył się nawet do tych 500 m. Myślę że Wizzair wylądowałby bez problemu.

Leave a Reply