Ofensywa marketingowa woj. lubelskiego

2
1328

Jak donosi Kurier Lubelski województwo lubelskie będzie się reklamować na lotniskach i w samolotach. Kampania ma pokazywać walory gospodarcze oraz turystyczne województwa lubelskiego i ma potrwać od lutego do końca maja roku 2015. Koszt całego przedsięwzięcia ma wynieść około 2 milionów złotych (85 % tej kwoty ma pochodzić ma pochodzić z budżetu UE). Pełną treść przetargu można znaleźć pod następującym adresem.

Nas wszystkich oczywiście nurtuje pytanie – czy za tymi działaniami promocyjnymi nie kryją się ukryte dopłaty dla linii lotniczych o których wielokrotnie pisałem na łamach strony? W takim przypadku moglibyśmy liczyć „na większą skłonność” przewoźników do uruchamiania nowych połączeń, trzeba jednak pamiętać iż takiego działania mogą uzależnić dalszy rozwój lotniska od takiej formy „sponsoringu” linii za którą wszystkim nam jako podatnikom przyjdzie płacić.

Wedle słów urzędników przetarg jest skierowany nie tyle do linii lotniczych co do agencji reklamowych, które przygotują kampanię i wykupią reklamy, także od przewoźników. Jak jednak ocenia Pan Dominik Sipiński z portalu branżowego Pasazer.com:

Mimo wszystko nie można wykluczyć, że część pieniędzy przeznaczonych na kampanię trafi do jednej z linii lotniczych. – Były już takie przypadki, że podobne przetargi wygrywały agencje tworzące konsorcja z przewoźnikami.

Cała akcja została podzielona na 2 etapy:

  1. promocja na terenie portów lotniczych, do których są bezpośrednie połączenia z Lublina
  2. lubelskie ma być reklamowane także w samolotach: np. w magazynach pokładowych czy na ekranach (posiadają je tylko niektóre linie)

elki_logo1_65_bigDla wszystkich osób, które chciałaby bliżej zaznajomić się z tematyką dopłat polecam następujące artykuły z portalu pasazer.com :

Poprzedni artykułLufthansa zwiększa częstotliwość lotów do Frankfurtu
Następny artykułNoworoczna przerwa w lotach do Warszawy

2 KOMENTARZE

Leave a Reply