Wielokrotnie przy okazji przekierowań statków powietrznych z powodu złych warunków atmosferycznych w rejonie Lublina zastanawialiśmy się kiedy nastąpi moment, iż nasze lotnisko przyjmie przekierowanie z innego portu lotniczego. W dniu wczorajszym ze względu na burze przechodzące nad Warszawą, samolot linii Wizz Air lecący z Katanii wylądował w Porcie Lotniczym Lublin – wykonując przed tą operacją kilka efektownych niskich przelotów nad miastem. Po ponad godzinnym postoju samolot z pasażerami odleciał do Warszawy. Ten historyczny moment został uwieczniony na filmiku przez Jankesa80 – zapraszam do oglądania.
to dobra wiadomość, pewnie jakiś przekierowany wizzair jeszcze kiedyś wyląduje w lublinie, gdyby wieża była czynna całą dobę pewnie przekierowań innych linii mielibyśmy więcej. Ciekawe jak długo jeszcze będziemy czekać na całodobową pracę wierzy lublin.
Będzie więcej, jak WIZZAIR od września zbazuje u nas jeden samolot. To tylko pokazuje, że lotnisko w tym miejscu jest potrzebne.
Szkoda że Lublin nic nie robi aby podnieść poziom ILS do kat 2, tak jak to robią inne porty w Polsce między innymi Rzeszów który na razie nie będzie miał żadnej bazy . A jesienią i zimą mogą być problemy
jak widac ILS kat 2 nie jest potrzebny do posiadania bazy
co do podniesienia – cytat za http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/lublin-ils-ii-kategorii-nie-tak-predko-48729.html
„Starania o podwyższenie kategorii być może rozpoczną się już w przyszłym roku. Wówczas całą procedurę udałoby się zakończyć niewątpliwie przed 2020 rokiem.”
to dość długo w Modlinie zrobili to w kilka miesięcy
ale ruch w Modlinie jest o wiele wiekszy (w pierwszym roku dzialalnosci -2013 mieli wiecej pasazerow niz my od poczatku dzialania lotniska do chwili obecnej) wiec tam oplaca sie inwestowac w ILS dodatkowo tam ryzyko mgly jest wieksze niz u nas
Czyli do szybkiego podniesienia poziomu ILS do kat 2 potrzeba jest tylko kasa, jak jest to procedura przebiega bardzo szybko, jak jej nie ma to latami
jeszcze raz powtorze – po co nam ten ILS 2 kat ? na razie mamy za malo pasazerow zeby bylo oplacalne – koszt systemu przeliczony na ilosc pasazerow i samolotow ktore udaloby sie przyjac w trudnych warunkach jest za duzy. Nasze oświetlenie jest przystosowane do ILSa 2 kat wiec ze strony portu 1 wydatek odpada